TÜM SAYFALAR

Rehberlik

Özel Ege Lisesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi, anaokulundan itibaren merkeze öğrencilerimizin bireysel farklılıkları ve gelişim dönemi özelliklerini alarak, kapsamlı gelişimsel ve önleyici rehberlik temelli bir program hazırlamaktadır. Bu doğrultuda oluşturulan rehberlik çalışmaları ile bireyin kendini en iyi şekilde tanıması ve güçlü yönlerini ortaya çıkarabilmesi için gerekli olan; karar verme, problem çözme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, kişiler arası etkili iletişim, öz farkındalık, empati, duygu farkındalığı gibi temel yaşam becerilerinin alt yapısını öğrencilerimize kazandırmayı hedeflemektedir. Çalışmalarımızı yürütürken çözüm odaklı yaklaşımı benimseyerek, öğrencilerimize anaokulundan itibaren gelişimsel süreçleri içerisinde karşılaşabilecekleri güçlüklerde çözüm yollarını bulmaları konusunda rehberlik edilmektedir. Tüm bu süreci sınıf öğretmeni, aile ve rehber öğretmen iş birliğiyle yürütürken, öğrencimizi bütünsel bakış açısıyla ele almaktadır.

Bireysel Tanışma Görüşmeleri

Öğrencimize en faydalı yaklaşım, onu en iyi şekilde tanımaktır. Bu düşünceden yola çıkarak sene başında hem öğrencilerimiz hem de velilerimiz ile bireysel tanışma görüşmeleri yapmaktadır. Bu görüşmeler, öğrencilerimizin sosyal-duygusal, bilişsel, dil ve motor gelişim alanlarına ilişkin bilgiler edinmemizi, ailelerin gözlemlerini paylaşmasını ve okul-aile iş birliğini güçlendirmemizi sağlamaktadır. Tanışma görüşmeleri yalnızca bilgi alma süreci değil, aynı zamanda öğrencimizin güçlü yönlerini görünür kılmayı ve desteklenmesi gereken alanlara ilişkin yol haritası oluşturmayı hedeflemektedir. Bu doğrultuda, gizlilik ilkesi temel alınarak yürütülen görüşmeler, öğrencilerimizin okul yaşantısına sağlıklı bir başlangıç yapmasına katkı sağlamaktadır.

Oryantasyon Çalışmaları

Okula uyum süreci, çocukların sosyal-duygusal gelişimleri açısından kritik bir dönemdir. Bu nedenle okulumuzda, eğitim yılı başında oryantasyon programı uygulanmaktadır. Çalışmalar; öğrencilerimizin yeni ortamlarını güven duygusu içinde keşfetmelerini, öğretmen ve akranlarıyla sağlıklı ilişkiler kurmalarını, okul rutinlerine kademeli olarak uyum sağlamalarını destekleyecek şekilde planlanmaktadır.

Gelişim Takibi

Öğrencilerimizin gelişimleri; bireysel görüşmelerde, grup çalışmalarında, sınıf rehberlik çalışmalarında ve sınıf içi gözlemlerde gelişimin tüm alt alanları detaylandırarak takip edilmektedir. Bu süreçte, gözlemlerin yanı sıra gelişim envanterleri de uygulanmakta; böylece öğrencilerimizin güçlü yönleri ve desteklenmesi gereken alanları sınıf öğretmeni ve velimizle paylaşılmaktadır.

Okul Olgunluğu Çalışmaları

Öğrencimizin desteklenmesi gereken alanları için sınıf öğretmeni ile bireysel çalışmalar planlanmaktadır. İlköğretime geçiş sürecinde öğrencilerimizin hazır bulunuşluk düzeyleri büyük önem taşımaktadır. Okulumuzda öğrencilerimizin bilişsel, sosyal-duygusal, dil, motor ve özbakım becerilerini kapsayan okul olgunluğu çalışmaları yürütülmektedir. Bu süreçte gelişim envanterleri ve gözlem formları kullanılarak her öğrencimizin güçlü yönleri ve desteklenmesi gereken alanları belirlenmektedir.

Veli İletişimi

Okul öncesi dönemde çocuğun gelişiminde okul-aile iş birliği temel bir unsurdur. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi bu iş birliğini güçlendirmek amacıyla velilerle düzenli ve sistematik bir iletişim sürdürmektedir. Her ay hazırlanan veli bültenleri, öğrencilerimizin gelişim süreçleri, sınıf etkinlikleri ve rehberlik çalışmaları hakkında bilgilendirme sağlamaktadır. Ayrıca bireysel görüşmeler aracılığıyla velilerimizin gözlemleri rehberlik sürecine dahil edilmektedir. Bu süreçte gizlilik ve etik ilkeler gözetilmekte, iletişim şeffaf ve güven temelli yürütülmektedir. Hedefimiz, velilerimizle kurulan etkili iş birliği sayesinde her öğrencimizin potansiyelini en iyi şekilde destekleyen gelişimsel bir ortam sağlamaktır.